Despre Brand

Ai pornit blogul? Eşti entuziasmată? Super! Mai ai mult de lucrat la el.

După ce ai reuşit să faci toate acestea, şi să ai pe mâini un blog pregătit pentru articole, poţi să începi să îţi creezi un brand, care să-i amintească audienţei de tine.      

     Aş vrea să-ţi vorbesc despre elementele de bază ale unei mărci, sau cum spun americanii “brand”. Aceste informaţii le poţi folosii pentru a-ţi construii o siglă, un design al produselor şi imaginilor tale, dar mai ales le vei folosii la designul blogului tău.

MARCA TA (SAU BRANDUL TĂU )

          Primul pas în crearea oricărui proiect este să-ţi construieşti o marcă. De cele mai multe ori vei folosii elementele pe care le stabileşti pentru blog, siglă (sau logo), pentru imaginile de promovare pe media socială, dar şi pentru produsele digitale pe care le vei crea.

          Asta nu înseamnă că există vreo regulă sau vreo obligaţie să respecţi marca cu stricteţe. Dacă preferi, desigur că poţi adapta elementele.

          În general, ca să fii recunoscută cât mai uşor în mediul online, ai nevoie de anumite elemente constante pe care să le foloseşti pentru afacerea ta. Exemplul clasic este logo-ul, adică sigla. Sigur ştii că pe blog poţi afişa un logo, şi mai departe îl poţi adăuga pe imaginile de promovare, sau mai discret pe produsele digitale create, ca un ebook.

          ELEMENTELE UNEI MĂRCI

          ELEMENTELE VERBALE:

  • Numele blogului, sau al produsului;
  • Sloganul specific al blogului, al cursului sau al produsului pe care îl creezi;
  • Povestea, motivaţia din spatele blogului sau al produsului;
  • Stilul de scriere, într-un fel este tonul vocii;

ELEMENTELE VIZUALE:

  • Sigla, sau logo-ul;
  • Fonturile alese, 2 sau maxim 3;
  • Paleta de culori, pot fi 3, 4 sau 5 culori;
  • Imagini şi grafice;

Aceste elemente le vei stabilii în funcţie de mărimea şi necesităţile proiectului la care lucrezi.

     DESIGNUL UNEI SIGLE

     Când construieşti o siglă sau un logo, poţi să-ţi pui câteva întrebări:

  • Care este scopul sau subiectul blogului sau produsului digital pe care îl ofer?
  • Cum să reflecte cât mai bine personalitatea brandului meu?
  • Cum să atragă cât mai eficient clientul ideal?
  • Cum să mă evidenţiez faţă de concurenţă?

Astfel îţi stabileşti anumite fonturi şi culori pe care le vei folosii destul de constant, chiar dacă le poţi schimba pentru alte produse de sezon, spre exemplu. Imaginile folosite pentru blog, curs sau produs trebuie să reprezinte conţinutul.

Pentru a te evidenţia în domeniul tău, în nişa pe care ţi-ai ales-o, trebuie să creezi elemente vizuale atractive care îmbunăţesc experienţa utilizatorului. Un sfat pe care încerc şi eu să îl urmez este că “Mai puţin înseamnă mai mult”. Un blog sau un curs/produs digital trebuie să fie uşor de citit şi de utilizat, cu imagini la obiect, pentru ca utilizatorul să aibe o experienţă plăcută.

O observaţie importantă !

Atunci când foloseşti imagini şi grafice pentru tot ce creezi, dar mai ales pentru tot ce vinzi, trebuie să te asiguri că ai dreptul de utilizare comercială a imaginii sau graficelor utilizate.

Uită-te pe lista celor 10 website-uri care oferă gratuit sofware de creare, pentru imaginile şi graficele pe care le poţi incorpora gratuit în design ai dreptul de folosire, dacă alegi din elementele cu plată, primeşti desigur şi dreptul de utilizare. Cel mai sigur este să citeşti condiţiile oricărui software pe care vrei să-l foloseşti, ca să nu ai nici o problemă!

  ELEMENTELE DE TEXT:

Tipografia este modalitatea de a utiliza textul într-o manieră atrăgătoare vizual, prin care se transmite un mesaj. Acestea nu sunt noţiuni foarte complexe, cu cât vei lucra mai des cu ele, cu atât ţi se va părea mai uşor.

Noţiuni de bază ale FONTULUI:

Informaţiile se transmit prin text, iar acesta trebuie să fie cât mai uşor de citit, să nu obosească cititorul. Dar Titlurile sau textul de pe imaginile de promovare, pot fi mai diverse, pentru a adăuga culoare şi pentru a reprezenta stilul tău personal al mărcii.

De exemplu, titlul poate fi puţin mai distractiv, dar corpul textului principal să rămână uşor de citit.

Un alt lucru de care trebuie să ţii cont, sunt diacriticele. Te îndemn să scrii corect cu diacritice, deoarece este o componentă importantă a limbii române. Francezii, germanii, etc, nu pot scrie fără diacriticele lor, nu? Mie îmi pare mult mai corect, profesionist şi de încredere când pot să citesc textul real, nu să caut înţelesurile unui cuvânt fără diacriticele necesare.

Deci scrie în română, nu în romana.

Poţi face asta foarte uşor, din Word. Articolele le editezi întâi în Word, mult mai util este pentru tine să faci asta, deoarece ai mai multe opţiuni, de exemplu corectarea automată setată pe limba română, (nu poţi face asta direct in wordpress), sau contorul de cuvinte. Te organizezi mai uşor şi îţi pui toate articolele într-un folder destinat exclusiv blogului. Astfel ai toate articolele în siguranţă, poţi face câte copii doreşti pe stick sau cd, iar dacă se întâmplă vreun necaz cu blogul, nu trebuie nici să te panichezi, nici să plăteşti lunar pentru back-upuri suplimentare. (Majoritatea planurilor de la companiilor de hosting oferă şi back-up gratuit inclus, dar sunt şi variante de module care fac back-up gratuit).

Când copiezi textul din Word în wordpress, ţine minte că fonturile nu corespund în totalitate, caută fonturi care-ţi plac în wordpress, dar verifică dacă sunt compatibile cu diacriticele. Adică să nu se vadă disproporţionat aşa:

Nici alte comenzi nu se văd bine în wordpress, ca de exemplu numerotarea sau altele. Cel mai simplu este să scrii doar în “arial” sau “times new roman”, cu diacritice şi aliniate, iar după ce le copiezi în wordpres le aranjezi.

Fontul se alege la personalizarea temei, acelea vor fi fonturile de bază ale blogului, vor fi folosite la afişarea postărilor dupa publicare.

Noţiuni de bază ale CULORII:

Culorile sunt o parte importantă a designului şi pot fi folosite să evoce anumite semnificaţii. Se pot alege 2-4 culori principale, care vor constituii paleta de culori a mărcii tale, sau a unui produs pe care îl lansezi.

Ȋţi prezint câteva exemple, pe care le-am învăţat dintr-un curs scurt despre semnificaţiile culorilor, poţi să te documentezi şi să alegi după bunul plac, ba chiar să îţi defineşti singură însemnătatea culorilor şi altor elemente de design pe care le alegi. Acestea sunt idei şi indicaţii, nu reguli stricte, foloseşte-ţi creativitatea!

  • Roz= empatie, vibrant, compasiune, romantic, etc;
  • Roşu= puternic, iubire, îndrăzneţ, dar şi furie, alarmant etc;
  • Oranj= entuziasm, fericire, căldură, etc;
  • Galben = energetic, tineresc, coplesitor, anxietate;
  • Verde= creştere, natural, succes, organic, etc;
  • Albastru= încredere, stabilitate, productiv, etc;
  • Mov= comfort, calm, sofisticat, sincer, pasiune, etc;
  • Cyan= expresivitate, renaştere, claritate, productiv, paşnic etc;

Spaţiul ALB, sau spaţiul Negativ din cadrul produsului sau designului tău, este important în felul lui, arată profesional şi îmbunătăţeşte utilitatea produsului.

Spaţiul alb este spaţiul din jurul diverselor elemente de pe pagină şi ajută cititorul să utilizeze mai uşor produsul. Cum menţionează mulţi autori, “mai puţin înseamnă mai mult”, adică nu trebuie să fie o aglomerare de diferite stiluri şi imagini şi grafice şi text şi tot aşa. Ci trebuie să fie cât mai aerisit şi să reprezinte cât mai bine scopul intenţionat.

PROCESUL

Toate elementele trebuie îmbinate ca să începi să îţi construieşti blogul, produsul sau imaginea dorită. După ce te-ai decis asupra elementelor verbale, vizuale, de tipografie şi culori, urmează partea cea mai interesantă: Designul propriu-zis al proiectului tău.

Pasul 1: CONŢINUTUL

Scrie conţinutul, poate fi un articol, un mesaj de promovare sau descrierea unui produs pe care îl oferi, şi corectează.

Pasul 2: ASPECTUL

Poţi să pui pe hârtie ideile tale, ca să fie mai uşor să porneşti odată ce te-ai aşezat la computer. Grupează informaţia astfel încât să ghideze utilizatorul, include fotografii sau grafice, păstrează aranjamentul cât de simplu posibil, încurajează feedback-ul dacă ai o echipă, sau întreabă-ţi prietena cea mai bună.

Utilizează Fişele de lucru pe care ţi le ofer cu descărcare gratuită, ca să-ţi notezi toate ideile şi alegerile făcute în procesul de creare al unui brand.

Toate aceste idei sunt menite a fi nişte linii de ghidare informative, ca să înţelegi mai bine cu ce se “mănâncă”, şi nu intenţionez să constrâng imaginaţia ta. Poţi scrie un comentariu cum ţi s-a părut acest proces, şi ce altceva ai vrea să aflii de la acest blog.

Spor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top